Névjegyjártya ha van egy blogod, vagy vlogger vagy?!
Nemrégen tanultam egy színvonalas konferencián azt, hogy ha komolyan veszed a blogolást, vagy vloggerkedést, akkor „kezeld úgy, mint egy üzleti vállalkozást”. Ezzel a jó tanáccsal pénzben is mérhető ingyen üzleti tanácsot adtunk neked.
2019. 07. 31.

 

Hiszen hogyha van egy vállalkozásod, akkor rendelkezned kell névjegykártyával is. Amellett, hogy természetesen a helyi pizzafutár kezébe is nyomhatsz egyet, azért vannak sokkal hasznosabb és praktikusabb események, helyek is, ahol igazán kifizetődő lehet a jövőre nézve, hogyha rendelkezel saját, jól megtervezett névjegykártyával.

Hol jöhet jól számodra egy névjegykártya?

Mielőtt azt gondolod, hogy a te célközönséged nem foglalkozik holmi papírral, hisz elméje helyett mentális wifirendszer működik, bármilyen adatot felhőből, internetről, okoskészülékekkel nyer, nézz a másik oldalra is! Ha komolyan gondolod tevékenységedet, nemcsak nézőid és olvasóid lesznek, de komoly üzleti partnereid is. Vedd magad komolyan, ha üzleti céljaid vannak blogoddal, vlogoddal!

Konferenciák: egyetlenegyegy konferencián, szakkiállításon, akár 10-20 db névjegykártyát is kioszthatsz olyan embereknek, cégeknek, akik a blogod szempontjából tényleg releváns kapcsolatrendszert képviselnek. Ezeknek ráadásul megvan az az előnye, hogy koncentráltan, egy helyen találkozhatsz sok, számodra potenciális partnerrel. És lehet, hogy csak egy névjegykártya átnyújtása választ el egy-egy profitábilis üzleti kapcsolattól. Példának okáért, mondjuk blogod a vegán táplálkozást folytató embereknek ad tanácsot. Mivel élsz-halsz a témáért, számos rendezvényen megfordulsz. Ha igazán jó vagy, előbb-utóbb kis sem tudsz majd térni a partnerek megkeresése elől.  Legyen hát nálad mindig névjegykártya!

Helyi kapcsolatépítő (networking) események: akár márkát, vagy partnert keresel, vagy csak épp részt veszel egy tréningen, az esemény tökéletes lehetőség, hogy névjegykártyát adj át.

Egy előre nem tervezett esemény kapcsán: soha sem tudhatod, mikor találkozol valakivel, aki szeretné veled majd újra felvenni a kapcsolatot. Egy anyuka a játszótérről, egy üzlettulajdonos, aki történetesen szívesen ismertetné termékét, szolgáltatását egy jól működő blog segítségével. Adj nekik is névjegykártyát!

Milyen adatokat tüntess fel névjegykártyádon?

Millió dolog van, amit egy névjegykártyán fel lehet tüntetni, de hogy mit kellene valójában? Lehet, hogy nem fog tetszeni az első válaszom, de fontos, hogy figyelj rá: attól függ, hogy milyen céllal vezeted a blogod. A névjegykártya tervezése előtt el kell határoznod, hogy mit is szeretnél pontosan. Több követőt? Nagyobb blog- és/vagy márkaismertséget? Természetesen többféle célod is lehet egyszerre. Csak határozd meg és hagyd, hogy az vezessen téged!

 

A kötelező névjegykártya elemek

Annak ellenére, hogy irányadóként az „attól függ” harci felkiáltással indítottam a listázást, vannak olyan adatok, amelyek a „muszáj” kategóriába tartoznak, ha mint blogger készítesz névjegykártyát. Csak egy névjegykártya! Nem kell túlgondolni. Mondhatnád. De én arra bíztatlak mégis legyél tudatos és alapos, mert a blogger világ sajátosságai néhány egyértelmű alapelem szabályait átírhatják.

Név. Ugye elég egyértelmű?

Azonbannem minden blogger használja igazi nevét blogoláskor, hisz sokan inkább arra törekednek, hogy a blog és blogger neve legyen ismert. Ha blogodon nem használod a teljes neved, a keresztneved is elég lesz. És mi van, ha inkognitódat féltve egyáltalán nem használod a neved a blogodon? Nos, az embereknek mégiscsak szüksége van arra, hogy megszólítsanak. Használj esetleg becenevet, vagy egy álnevet, vagy valami hasonlót. Ez utóbbi természetesen nem megszokott a névjegykártyák világában, de akár 5-10 évvel ezelőtt még az sem volt annyira evidens, hogy internet berkekben valakit egy becenévről, blognévről, vagy a számítógépes nick nevéről azonosítanak be több ezren.


Weblap URL.

A blogodnak kell rendelkeznie egy web címmel, URL címmel természetesen. Néhány tanács jól jöhet ahhoz, milyen formában tüntesd fel névjegykártyádon:

  • hagyd el a http:// jelölést. Ez a 21. század! Az emberek tudják, hogy egy URL előtt ez van. Plusz, manapság egy keresőben már nem kell begépelni. A kereső megteszi neked magától is.
  • a „www” használata opcionális, mivel az URL enélkül is működik. De itt az ideje, hogy leellenőrizd, ha nem vagy benne teljesen biztos, hogy anélkül is működik e.
  • ha Blogspot, vagy WordPress.com oldalad van, javasolt elhagyni a www tagot, (újra: ellenőrizd le, működik e ilyen módon). Miért lehet fontos ez az apróságnak tűnő dolog? Egy névjegykártya kis méretű, és akár néhány karakter elhagyása is értékes helyet szabadíthat fel más tartalom számára.

E-mail cím:

a telefonszám mellett ez a legegyszerűbb módja annak, hogy mások felvegyék veled a kapcsolatot. Ugye nem akarod, hogy másoknak kelljen vadásznia az elérhetőségeid után? Mert lehet, hogy valaki éjszaka, vagy egy megszokott munkarenden túli időpontban dolgozik és szeretné veled felvenni a kapcsolatot. Ha nincs kimondottan blogos e-mail címed, de nem akarod használni a saját, privát címedet, akkor kreálj egy új címet például a Gmail-lel.

Néhány opcionális tartalmi elem a névjegykártyán:

Miután megvannak a kötelező névjegykártya tartalmak, lássunk néhány egyéb információt, amit névjegykártyádon opcionálisan fel lehet tüntetni:

Rólad készült foto:

bizonyos esetekben jó ötlet lehet, de semmiképp nem kötelező. Fontos, hogy itt ne egy igazolványkép típusú fotót képzelj el, hanem profi fotós által alkotott portréfotót, vagy egy megfelelő díszlet mellett komponált beállított képet. Ha gyakran fordulsz meg közösségi eseményeken (konferenciák, rendezvények, stb.), praktikus, ha könnyen vissza tudnak rád emlékezni a fotód alapján, különösen, ha a blogodon is szerepel rólad egy jól sikerült fénykép. Jól gondold át, legyen önkritikád és egy különösen jó névjegykártya terved.

Telefonszám.

Ugye érdekes, hogy az opcionális listába került legfontosabb elérhetőséged? Feltüntetése a céljaidtól függ. Ha féltve őrzöd inkognitód, döntésed szerint elhagyhatod. De ha üzlet-orientáltan működteted blogod, akkor már szinte kötelező. Ha mégis őrizni szeretnéd magánszámodat, hozz létre egy üzleti telefonszámot, vagy Google Voice számodat irányítsd át telefonodra.

Titulus.

Sok blogger, vlogger aggodalmaskodik azon, vajon milyen titulust tüntessen fel. Ami fontos, hogy akár többet is felsorolhatsz. Ha valamilyen üzleti tevékenységgel is összefügg blogger tevékenységed, választhatod például: „Grafikai tervező, Blogger”. Vagy ha szabadúszó író pálya felé kacsingatsz, lehet például „Író, Blogger”. De e titulus megnevezést, akár el is hagyhatod.

Social media kapcsolatok (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, stb.)


Ismétlés: „attól függ”. Alapvetően a social media gombokat, elérhetőségeket, különösen ha sok van belőlük, blogodon vagy vlogodon tüntesd fel. De kivételt képez például, ha te egy fotográfus vagy, akinek a Flickr-en komoly elérése van, akkor ott a helye a névjegykártyán is az elérhetőségnek. Ugyanúgy egy nagy követőtáborral rendelkező Facebook cím is feltüntethető.

QR kód.

Miért ne?A Qr kód beolvasásával közvetlenül a megfelelő weboldalra irányíthatod az érdeklődőket, ha ez a célod.


Design elemek a blogodról, vagy blogodról.

A weben használt grafikai elemeket használd névjegykártyádon is. Ezzel konzisztens módon viheted át a „márkává” formált arculati elemeket a kártyára.

Mit tegyél, ha több blogod, vagy vlogod is van?

Ennél a pontnál kezd izgalmas lenni a kérdés. Igaz? Először is, teljesen rendben van, ha több névjegykártyád van, különösen, ha valamely blogod inkább üzleti jellegű, a másik pedig sokkal inkább személyes. Ha számodra mégis kényelmetlen több névjegykártyát készíttetni, akkor egy kártyán tüntesd fel adataid. Ha a webes média felületek jellemző design elemei nagyon különböznek egymástól, kártyádat letisztult megjelenéssel egyszerűsítheted.

Csak ne engedj a halmozás csábításának!

Végy egy mély lélegzetet. Adtunk néhány ötletet arra, a teljesség igénye nélkül, hogy milyen információt tüntethetsz fel névjegykártyádon. Mivel nincsenek kőbe vésett szabályok, kreativitás nem szab határokat, különösen, hogy blogger / vlogger lévén meg kell ugranod kicsit a magaslécet abban, hogyan csábítsd az offline világból a saját online világodba az ügyfeleidet, érdeklődőket. De semmi esetre se zsúfold tele a névjegykártyádat engedve a túl sok adathalmozás vágyának.

Végezetül foglaljuk össze a lényeget: a személyes márkád építésén túl, ha komolyan veszed a blogod / vlogod és üzleti céljaid is vannak vele, legyen a névjegykártyád is ennek tükre. De óvakodj attól hogy túlzsúfolt legyen, hisz egy tenyérnyi méretű kártyát tervezünk nem pedig üzleti katalógust. Tartsd mindig szem előtt a céljaidat, ezzel fókuszban tartod minden tevékenységed!